Followers

Monday, 24 October 2011

Kesian Anak Mama!

Macam biasa balik dari kerja sampai kat rumah pakcik teksi pukul 7 malam. Turun2 dari teksi dalam kotak fikiran teringat macam2 nak buat! Terus pergi rumah kak sue ambil maruku n pegi kedai dobi ambil comforter kat kedai dobi aunty kay pastue terus ambil farisha dekat rumah BS. Barular dapat sampai rumah. Macam nie kerja wifey, yang tak abes2 kerja sampailar nak tidur!.

Nampak en. husben pon sampai rumah sekali. Huh lega betui. Bole die layan farisha kejap sementara nak mandi. Hehehehheh, sementara membuka puasa dengan maruku layan kejap cerita sofiya yang tak abes2 ditimpa masalah. Pastue en husben tanyer... "alin nak makan aper arinie?" alin pon jawab entah! en husben cakap die nak makan sup ekor kat kedai. Ini bermakna tak payah masak Horeeyyyy.... Bole cuti memasak...


Siap2 terus pegi pekan koboi bukit sentosa isi minyak n beli susu farisha. Lepas tue barular pegi kedai makan YUSRO.. Maser tue badan dah terasa sengal2 sbb tak cukup rehat. hari ahad sibuk melayan adik beradik n mak datang rumah... Dah siap2 makan terus balik n kemas2 aper yang patut n sembahyang isyak n siap sedia untuk tido.

Tutup semua lampu dengan harapan farisha tido sekali. Pastue Farisha tak tido2, alin dah terlelap dah tapi farisha sibuk nak main lagik. Huh kepala ku dah sakit sangat nie n mengantuk sangat. Dah tak bole nak tahan lagik. Farisha menjerit2 "mama2!" alin pon tengok naperlar Farisha menjerit nie! Rupernyer die dah bukak seluar dengan baju die. Yerlar sajer buat hal sebab mama tak layan die. Dalam hati kesian! tapi mata n badan ku dah tak larat lagik nak menahan. Alin pon terus amik farisha n letak kat luar dengan papa tgk TV n terus alin tutup pintu bilik n Boom kat tilam. Farisha menangis2... Mama! Mama! Mama!.... nak masuk. Tak lamer tue papa bagi  Farisha masuk bilik, farisha naik katil n alin pujuk2. Terus Farisha tido dengan lenanyer. Huh lega, alin menarik nafas panjang sbb bole tido dengan tenang!

Tapi dalam kepalaku asyik terpikir n raser seber salah dekat farisha sebab tak layan die. Maafkan mama sayang mama penat sangat. Esok Mama tak keje mama bawak farisha pegi jalan2 OK! 






ps: Macam nielar keadaan mama yang bekerja..... maafkan mama sayang!  isk...sisk...iskkk...

3 comments:

  1. i pon salu rasa yang macam u rasa...cian anak2 kite...huhuhu....agaknye suma wifey yg berkerja akan mengalami situasi yang sama cam kita nie..huhu

    ReplyDelete
  2. a'ahkan mai kesian kat anak kiter. Tapi alin harapkan semoga kiter dapat buat yang terbaik untuk anak kiter....

    ReplyDelete
  3. Alin... i pun sama... kesian arianna... slalu kena marah lately ni.. dia slalu buat hal nakkan perhatian... tp apakan daya.. me alone kat umah dah mcm supermak... hahahaha... nasib baik yanyan i x byk kerenah lg..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...