Daisypath Anniversary tickers

Followers

Sunday 23 October 2011

Mama Belajar Buat Coklat

Disebabkan Farisha anakku suker makan coklat. Mama pon pergi belajar buat coklat. kebetulan 15 Oct aritue emak datang. So bolelar jagakan Farisha si chomei tue. Kelas tak jauh dari umah saya kat rawang tue. Kelas mula start dari pukul 10.00pagi sampai 2petang.  Terima kasih Eeja Bakery sebab menunjuk ajar saya buat coklat yang chomei n sedap. Yum..Yum... Kelas terbahagi kepada dua pakej satu Pakej Rm150 n  Rm100. Seronok sangat kelas tue. Yerlar lagi pon saya mmg minat sangat nak buat coklat tue. Kelas nie buka dari hari isnin hingga sabtu (10pg -2ptg). Kelas coklat nie terhad kepada 2 org sahaja dalam satu masa. So kalo nak pegi kene booking dulu. Kelas dah cukup 2 org ker belum untuk hari tersebut. Maser saya belajar tue sorang jerk. Tapi alin tak kesah sbb nak ilmu kan? Nielar pakej RM150 yang saya belajar tue:

 PAKEJ A - RM150.00 (praktikal sepenuhnya)
  • Jenis-jenis coklat : Couverture dan Compound
  • Teknik Tempering bagi Coklat Couverture
  • Belajar membuat 6 jenis coklat yang popular & komersial :-
  • Coklat Praline Badam
  • Coklat Nutty Praline
  • Coklat Oreo Edible Image
  • Coklat Perisa Oren (Teknik Membuat Kelongsong)
  • Coklat Lollichoc (Teknik Mewarna)
  • Coklat Wafer (Teknik Enrobing)
  • Pelbagai tips untuk membuat coklat yang berkualiti
  • Senarai Pembekal bahan-bahan mentah
  • Cara Pembungkusan
Nota : Sila bawa tupperware kosong. Anda akan bawa pulang min 40 biji coklat.


Heheheh balik2 dari kelas terus Farisha serbu nak makan coklat.... Ok mari kiter cuci mata  apa yang saya belajar aritue.









p/s: kawan2 chomei n nampak sedap tak? kalo nak order tuk hantaran, besday, tunang bole jerk. Sedia menerima tempahan. Heheheheh...

1 comment:

  1. i loike!!!!!! huhu... comeynyer choc2 tuh... rasa syg pulak nak mkn yer..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...